Annemarie is conceptueel heel sterk. Haar modellen voor verandermanagement zijn ontzettend verhelderend en zeer bruikbaar voor de praktijk
Blog
Wanneer pakt ‘de cliënt centraal’ uit als een stoorzender?
In veel organisaties heeft de zin ‘de cliënt centraal’ een prominente plek in de visie of de koers. Het valt me op dat hij in veranderopgaven onbedoeld kan uitwerken als een stoorzender.
Dat zit zo.
Lees meer →
Welke 50 zinnen kun je beter niet zeggen tegen iemand in weerstand?
“Zo erg is het niet.”
“Je moet het gewoon doen.”
“Hier hebben we geen tijd voor.”
Lees meer →
Hoe geef je mensen het gevoel dat ze erbij horen?
Het is fascinerend hoe we met onze taal iemand het gevoel kunnen geven dat zij of hij erbij hoort. Of niet.
En soms zeggen we iets omdat we iemand dat gevoel willen geven, maar geven we onbedoeld toch het tegenovergestelde signaal af.
Het is dus belangrijk om je af te vragen: welk signaal geef ik af?
Lees meer →